Kullanıcı Odaklı Web Tasarımı

HD BilişimKullanıcı Odaklı Web Tasarımı

Kullanıcı Odaklı Web Tasarımı

Kullanıcı odaklı web tasarım nasıl yapılır? Adana web tasarım firması olarak kullanıcı deneyimli web tasarım projeleri, ziyaretçilerin siteyi kullanmasını iyileştirmeye dayalı projelerdir. Deneyim kavramını dijital ortamda müşteri memnuniyeti olarak anlamak yanlış değildir. Ziyaretçilerin site de çok daha rahat dolaşmasını sağlayan bu tasarımlar sitede geçirilecek ortalama zaman için oldukça önemlidir. Kullanışlılık düzeyi yükseldikçe memnuniyette artacaktır. Kullanıcının deneyimine önem gösteren web sitesinin tasarımları, arama da görünürlük bakımından da oldukça önemli noktadır. Alınan geri dönüşler ile iyileştirmeler yapılarak deneyim iyileşmesi devam durumundadır. Kullanıcın taleplerine uygun bir tasarım yaptığınızda kullanıcı deneyimin yüksek olacağı için web sitesinin başarı seviyesi de o denli yüksek olacaktır. Bu sebeple kullanıcıların ihtiyaçları doğru şekilde gözden geçirilmeli ve web tasarım çalışması bu odak etrafında olmalıdır.

Kullanıcı Odaklı Web Tasarımı

Kullanıcı Odaklı Web Tasarım Aşamaları

Kullanıcı odaklı web tasarım çalışmasında sitede yer alan detaylar kullanıcıya uygun olarak yapılmalıdır. Siteye ziyaret gerçekleştiren kullanıcıların rahatlıkla gezmesi sağlanmalıdır. Adana web tasarım firması olarak kullanı odaklı web tasarım projeleri üretmekteyiz. Kullanıcıya yönelik web tasarım aşamaları şunlardır;

  • İnternet sitesinin tasarımından önce hedef kitle belirlenmelidir.
  • Hedef kitleye göre analizler çıkarılmalıdır.
  • İnternet sitesinde olan içeriklerin hepsi bilgi verici olmalı ve akıcı dil anlatılmalıdır.
  • Yalın ve kullanıcının istediğini bulacağı biçimde oluşturulmalıdır.
  • İçerikler kaliteli ve zengin olmalıdır.
  • Menünün yapısı ve web sitesinin rengi kullanıcını gözünü ağrıtmamalıdır.

Kullanıcı odaklı web siteleri her daim hedefine ulaşmıştır. İnternet sitesine özen gösteren şirketler sektörlerinde rekabette her zaman öndedir. 

Kullanıcı Odaklı Tasarımın Önemi

Müşterilerin tutumları dikkate alınarak her müşterinin farklı cevap verdiği bu uygulama ile yeni tasarım ortaya koymak oldukça zor görünse de ortak alan tasarımı adı verilen ve son zamanlarda bütün büyük firmalar tarafından tercih edilen bu tasarım ile müşterinin memnuniyetini ön planda tutan tasarım yaratabilmek mümkündür.

Yapılan bu çalışmalar ile müşteriyi anlamak, onların fikirlerini önemsemek, müşterilere çok yakın olmak, onlara yönelik çözümlerin üretimi sağlanır. Site ile ilgili takındığı tutumlar, davranış raporlamanın dışında mümkün olduğunca müşteriler ile teke tek görüşme yapabilme teknolojisinin son ürünlerini kullanıp göz izleme cihazı ile müşteri beğenisi ve yönelmesini ölçmede kullanımı olan testler ve birçok çalışma ile kullanıcı odaklı tasarım oluşmaktadır.

Kullanıcı Yolcuğunun Tasarlanması

İnsanlar genelde web sitesinde menüleri tanımlamada bilgi mimarisi terimini kullanmaktadır. Ancak bu doğru olmamaktadır. Menüler bilgi mimarisinin bir parçası fakat bilgi mimarisi sadece bununla sınırlı olmamaktadır. Bilgi mimarisi, bilginin anlaşılır biçimde organize edilmesi ile ilgilidir. Bu organizasyonun da net bir amacı bulunmaktadır. Kullanıcıların kompleks bilgi dizisinde gezinmesine destek olmaktır. İyi bir bilgi mimarisi kullanıcının beklentisini karşılayacak şekilde doğru bir hiyerarşi oluşturmaktadır. Bu da sadece doğru bir kullanıcı araştırması ve testleri ile mümkündür.